søndag 4. mars 2012

Utvikling i kortlaging

I annledning bursdagen til en god venninne av meg; Solveii, så laget jeg et bursdagskort til henne. Jeg lagde et til henne i fjor også. En kan hvordan kreativiteten har utviklet seg fra ene året til andre. Det er vel kanskje en selvfølge jo mer hobby/kortlagings utstyr man har, jo bedre blir kortene. Men det er jo ikke alltid det stemmer. Jeg er enda fornøyd med både fjorårets og årets bursdagskort til henne. Men det er kjekt å se at man kanskje har blitt enda flinkere siden sist. Siden jeg går etter farger og interesser en person har når jeg lager kort til de, så blir fargene ofte det samme. Og til en rockejente/dame så er det nesten obligatisk å bruke rødt og svart som hovedfarger. Noe som passer meg veldig godt siden det er mine favoritt farger.

De to første kortene her er dette årets kort. Det røde bølgeformede hjerte er laget med en marvy puncher jeg kjøpte på http://www.bikuben.com/ . Bildene er tatt fra to forskjellige vinkler for å vise fram alle delene med kortet. Jeg har brukt et rødt gjennomsiktig papis med røde roser på som kommer best fram i bilde nummer 2:


Kortet jeg lagde i fjor til henne var av en litt enklere variant. Jeg har med to bilder (med og uten blitz) av det for å vise alt på kortet. Stempelet på kortet ("gratulerer med dagen") har jeg brukt en mørk stempel farge på, men det ser man best på bilde nummer 2 av det kortet.



Håper jeg kan bidra litt med inspirasjon og pågangsmot til alle som holder på med hobby og generelt kortlaging. Ha en flott og kreativ dag videre.

2 kommentarer:

  1. Veldig fint kort! Likte veldig godt notene på bunnen der~ :) Du kan prøve å skru opp isoen på kameraet litt, eller ta bilder med mer direkte lys på kortet? Tror det vil hjelpe

    SvarSlett