søndag 15. april 2012

Dekorering av bok

Dette er mitt siste prosjekt, noe som er helt nytt for meg, og dette er mitt første forsøk på denne type dekorering. Vil si det ble ganske vellykket. Jeg fikk tips om dette og ble litt inspirert av denne bloggen her: http://mettepipsscrappeblogg.blogspot.com/2011/09/art-journal-metall.html


Jeg skjærte ut bokstaver fra tykk mosegummi med en kniv, og har tatt å skjært ut noen med forskjellige Mariannes Design deis'er. Som du kan se på bilde nedenfor at jeg begynt å dekorere over mosegummien med en aluminiumsteip jeg har fått tak i på Biltema. Dette har jeg limt på en pappeske formet som en bok:



Jeg klippet opp strimler av mosegummien og limte på for at det skal minne om sider i en bok:


Jeg tok initialene til hun som skulle få boken på siden av den for å få et veldig personlig breg og gjøre boken virkelig hennes:


Baksiden av boken med strimlet mosegummi for at det skal ligne tekst på baksiden av en bok:


Her har jeg dekket over hele forsiden med aluminiumsteipen fra Biltema. Jeg bruker et pregeverktøy med rundt ende (i forskjellige tykkelser) for å få aluminiumsteipen inntil bokstavene og resten av mosegummien på boken.


Her har jeg begynt å ta akrylmaling på boken, utenpå teipen. Jeg tok først svartmaling, dekket et parti av gangen og tok litt papir og dro og skrapte malingen rundt og av boken:



Her har jeg tatt også rød og gullmaling påboken, og litt svart oppå der igjen. Ved vært malingsstrøk har jeg brukt papir til å skrape og dra malingen litt av igjen:


Baksiden av boken:


Sidene på boken etter aluminiumsteipen og all malingen er tatt på:


Inni boken etter den var ferdig, der har jeg tatt også aluminiumsteip og maling. Har også tatt en svart papbit med navnet mitt på for å vise hvem som har laget den. Også har jeg tatt rødt fløyelsstoffi bunnen på boken, og har limt det fast med lim fra limpistol:


Dette er det ferdig resultatet (samme bilde som første i denne bloggposten) :

Ha en fin dag videre :)

2 kommentarer:

  1. Så kjekt at det funket med mosegummien.
    Den ble knallstilig.
    Du er utrolig dyktig.
    Ønsker deg en knallfin mandag :):)

    SvarSlett
  2. Knalltøff bok og så flott tutorial du har laget mens du jobbet.
    Er imponert !

    Klem Kjersti

    SvarSlett