torsdag 19. april 2012

Segl (sigill)

Segl, eller som det før ble kalt, sigill er noe som ble for det meste brukt før i tiden. Segl består av voks som blir varmet opp og laget et avtrykk i, med en signet. Voksen kan man få i de fleste farger, selv har jeg hittil brukt mest gull, sølv og rød. Man kan få signet'er med litt forskjellige motiver, som du kan se på bildene nedenfor (det fins flere enn disse også). De er å få tak i på de fleste hobbybutikker.

Jeg skulle gjerne ønsket å få laget en personlig signet med det designet jeg vil ha på. Så om noen har forslag til hvor man kan få ta i det, så gjerne si ifra.

Som jeg har nevnt i en tidligere bloggpost, så er jeg veldig glad i å bruke segl bakpå konvuluttene som jeg har kortene jeg lager i. Jeg syns det gir et fint og enda mer personlig preg på kortet, og at det rett og slett blir ganske elegant.






Ha en riktig fin dag videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar